Anna Bergfors

Webbshop eller inte?

Hjälp!

Jag står i valet och kvalet om jag ska starta en webbshop eller inte.

Mina tankar på att starta en webbshop har funnits några år och min plan är att ha en webbshop där jag säljer så kallade statementprodukter.

På min mode- och livsstilsblogg fashionforfiftyish.com använder jag ett budskap som lyder så här:

#jantekandranågotgammaltöversig  och det är ett slags statement som jag vill trycka upp på olika produkter.

Det kan vara exempelvis t-shirts, tygväska, dataväska, disktrasa eller andra produkter där budskapet passar.

Exakt vilka produkter det ska vara har jag inte bestämt än.

Jag tänker att jag börjar i liten skala med några få utvalda produkter och låter det utvecklas över tid.

Min plan är att ha en webbshop genom plattformen Shopify och använda mig av print-on-demand-principen (POD).

Detta innebär att när en kund beställer en produkt av mig via min webbshop så trycks produkten och skickas hem till kunden. På så vis behövs inget lager.

Men det är inte bara att starta en webbshop, det är en del att tänka på innan och just nu är detta bara planer som jag vill dela med dig.

Det är mycket som rör sig i mitt huvud just nu…

Vilka produkter vill folk köpa? Vad vill man inte köpa? Hur mycket är man beredd att betala? Vilken nivå på kvalitet? Det får ju inte vara dålig kvalitet på produkterna men om det är för exklusivt och lyxigt så har få råd att köpa…

Jag vill ju inte heller bidra till någon onödig shopping för det är ju inte bra för miljön eller för våra plånböcker.

Ja, många tankar är det och mycket att kolla upp och ta ställning till men det känns som en bra plan med att sprida budskapet #jantekandranågotgammaltöversig då det är så viktigt budskap till dig.

 

Skulle du köpa någon statementprodukt om priset var det rätta?

Om du skulle köpa en statementprodukt; vad skulle du vilja ha för produkt/produkter?

Tycker du att #jantekandranågotgammaltöversig?

Du får mer än gärna hjälpa mig genom att svara på dessa frågor, skicka ett mail till: anna_bergfors@hotmail.com

 

/Anna

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *